Erziehungs- und Bildungswissenschaften



Publikationen

Dr. Christoph Duchhardt

(Auswahl)

 

Vollstedt, M. & Duchhardt, C. (im Druck). Assessment and structure of secondary students’ personal meaning related to mathematics. In M. Hannula, G. Leder, F. Morsell, B. Pepin, M. Vollstedt, & Q. Zhang (Hrsg.). ICME Monograph on Affect, Beliefs and Identity in Mathematics Education. Dordrecht: Springer.

Duchhardt, C., Jordan, A-K., & Ehmke, T. (2017). Adults' use of mathematics and its influence on mathematical competence. International Journal for Science and Mathematics Education 15(1), S. 155-174.

Neumann, I., Rösken-Winter, B., Lehmann, M., Duchhardt, C., Heinze, A., & Nickolaus, R. (2015). Measuring mathematical competences of engineering students at the beginning of their studies. Peabody Journal of Education, 90(4), 465-476.

Nissen, A., Ehmke, T., Köller, O., & Duchhardt, C. (2015). Comparing apples with oranges? An approach to link TIMSS and the National Educational Panel Study in Germany via equipercentile and IRT methods. Studies in Educational Evaluation, 47, 58-67.

Jordan, A-K., Duchhardt, C., Heinze, A., Tresp, T., Grüßing, M., & Knopp, E. (2015). Mehr als numerische Basiskompetenzen? Zur Dimensionalität und Struktur mathematischer Kompetenz von Kindergartenkindern. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62(1), 205-217.

Neumann, I., Duchhardt, C., Ehmke, T., Grüßing, M., Heinze, A., & Knopp, E. (2013). Modeling and assessing of mathematical competence over the lifespan. Journal for Educational Research Online 5(2), S. 80-109.

Ehmke, T., Duchhardt, C., Geiser, H., Grüßing, M., Heinze, A., & Marschick, F. (2009). Kompetenzentwicklung über die Lebensspanne: Erhebung von mathematischer Kompetenz im Nationalen Bildungspanel. In A. Heinze & M. Grüßing (Hrsg.): Mathematiklernen vom Kindergarten bis zum Studium. (S. 313-327). Münster: Waxmann Verlag.

Kontakt

Ansprechpartner: Prof. Dr. Karsten Wolf

 

Raum: GW2 A2130

 

Fon: 0421.218-69140

Fax: 0421.218-9869140

Email: wolf@uni-bremen.de